Sposoby na budowę lojalności klientów za pomocą aplikacji mobilnych
2019-09-26
Aplikacje mobilne wspomagające budowę lojalności klienta w gastronomii
Lojalny nabywca świadczonych usług to największa nagroda dla właściciela biznesu. To również dowód, że jego działania związane z rozwojem firmy idą we właściwy kierunku. Nie inaczej jest w branży gastronomicznej, gdzie dodatkowym utrudnieniem staje się niezwykle szybko rosnąca konkurencja. Łatwo to zauważyć po wyrastających coraz to nowych lokalach, które pojawiają się również na obszarach osiedli miejskich. Właściciele zakładów gastronomicznych muszą więc ze zdwojoną siłą szukać nowych sposobów na budowę lojalności pośród swoich klientów. Wśród najbardziej rozpowszechnionych form tego typu działań wymienia się obecnie modne aplikacje mobilne. Jak je wykorzystać w najbardziej efektywny sposób?
Mobilne znaczy „Top-Trendy”
Nie trudno zauważyć, że obecnie wszelkiego rodzaju usługi mobilne zyskują coraz bardziej na atrakcyjności. Sięgają po nie przede wszystkim osoby młode – zachłystujące się wszelkimi nowinkami i rozwiązaniami technologicznymi oraz ceniące sobie oszczędność czasu. Coraz częściej interesują się nimi także starsze pokolenia, którym zależy na wygodzie. Dlaczego?
Aplikacje mobilne są przede wszystkim niezwykle wygodne. Po drugie – można z nich korzystać zarówno bez ograniczeń czasowych, jak i miejsca, w którym się znajdujemy. Po trzecie – oszczędzają czas i pieniądze. Nie musimy nigdzie dojeżdżać, ani stać w długich kolejkach czy tłuc się komunikacją miejską, aby z nich skorzystać. I po czwarte – sprawiają, że czujemy się bardziej docenieni i indywidualnie traktowani przez oferujące je lokale.
Mobilność w biznesie pomaga
Rozwiązania mobilne cieszą nie tylko odbiorców – klientów, ale również prowadzących biznes gastronomiczny. Tego typu narzędzia przynoszą im liczne wymierne korzyści:
- ułatwiają kontakt z klientem;
- pozwalają lepiej poznać preferencje klienta;
- są odpowiedzią na to, czego poszukuje konsument i na co liczy.
- pozwalają lepiej poznać preferencje klienta;
- są odpowiedzią na to, czego poszukuje konsument i na co liczy.
Pozwalają tym samym zatrzymać klienta na dłużej, szczególnie, jeśli stworzy się z nich element programu lojalnościowego – nagradzającego przywiązanie konsumenta. Mobilność w biznesie pozwala też skuteczniej walczyć z konkurencją. Takim narzędziem są aplikacje dedykowane, czyli takie, z których może skorzystać tylko osoba korzystająca z oferty konkretnego usługodawcy.
Aplikacje mobilne w gastronomii
Wśród licznych aplikacji mobilnych wykorzystywanych w gastronomii jedną z najbardziej lubianych przez klientów, jest KEKEMEKE. Jest to zarazem program lojalnościowy istniejący na rynku od 2013 roku. Na czym polega jego działanie?
Aplikacja zastąpiła uciążliwe zbieranie naklejek i umieszczanie ich na specjalnie przeznaczonych do tego celu kartonikach. Teraz odbywa się to za pomocą smartfona lub innego, dowolnego urządzenia mobilnego z systemem Android. Za każdym razem, gdy klient skorzysta z usługi w swoim ulubionym lokalu otrzyma za to określoną ilość wirtualnych pieczątek. Te z kolei zamieniają się w nagrody. Ogromną zaletą omawianej aplikacji jest bezpłatny dostęp. Co więcej, można z niej korzystać bez dostępu do Internetu. Poza tym, można ją uruchamiać bez logowania, co tylko przyspiesza jej działanie.
Obecnie z KEKEMEKE korzysta blisko 80.000 osób, które zbierają swoje wirtualne pieczątki w ponad 429 punktach na terenie całej Polski – z czego znakomitą większość stanowią klienci korzystający z lokali gastronomicznych. Sami twórcy wciąż pracują nad udoskonaleniem oprogramowania.
Jak wykorzystanie tej aplikacji może przysłużyć się właścicielom gastronomii? Otóż, jak wynika z badań, użytkownicy, którzy decydują się na wzięcie w niej udziału, gdy tylko widzą, że zbliża się moment uzyskania nagrody, dużo częściej odwiedzają swój ulubiony lokal gastronomiczny. Tym samym zostawiają w nim pieniądze. Aplikacja ta pomaga też budować bardzo pozytywne relacje między klientem a usługodawcą. Ponadto pozwala ona dodatkowo na zebranie takich cennych informacji, jak:
- najchętniej wybierane dania;
- cechy potraw, które najbardziej przyciągają i urzekają klientów;
- ocena lokalu przez klienta.
Reasumując: budowa lojalności klienta w gastronomii to trudna i mozolna droga. Jeśli właściciel lokalu zdecyduje się na sięgnięcie po sprawdzone aplikacje mobilne – takie, jak opisywana tutaj KEKEMEKE, ułatwi sobie to zadanie. Przede wszystkim, dlatego, że dając swoim klientom możliwość skorzystania z tego mobilnego systemu nagradzania, odpowiada na ich potrzebę oszczędności czasu i poszukiwania jak najbardziej praktycznych, ale przede wszystkim komfortowych rozwiązań. W ten sposób ułatwi sobie również zebranie cennego dla dalszego rozwoju swojej firmy pakietu informacji o preferencjach swoich klientów.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska.
Pokaż więcej wpisów z
Wrzesień 2019