Wpasuj się w panującą modę na food trucki i otwórz swój własny biznes!
2019-10-08
Budki z jedzeniem, fast-foody, kojarzone niegdyś wyłącznie z festynami, dzisiaj nabrały nowego znaczenia. Mobilna gastronomia - food trucki, w ostatnich latach stały się bardzo popularne. Budki na kółkach serwujące przeróżne potrawy są widoczne nie tylko w większych, ale i mniejszych miastach. Różnorodność oferowanych przez nie towarów jest naprawdę ogromna. Im ciekawszy pomysł, tym większa szansa na rozwój biznesu. Co więcej, obecnie w gastronomii częściej otwierają się nowe budki z jedzeniem niż kawiarnie lub lokale serwujące te same dania. Co na to wpływa? O tym już za chwilę.
Popularność food trucków
Patrząc ze strony przedsiębiorców, kupno oraz wyposażenie takiej budki na kółkach jest o wiele mniejsze, niż wynajem oraz remont lokalu w atrakcyjnej części miasta.
Dzięki mniejszej ilości pieniędzy wydanej na „lokal”, mobilny food truck można lepiej wyposażyć. Pierwszym powodem powstawania food trucków jest zatem oszczędność.
Kolejny powód popularności tych mobilnych jadłodajni leży po stronie odbiorców. Od czasu gdy rozpoczęła się w Polsce moda na festiwale food trucków, a one same zaczęły się na nich pojawiać, okazało się, iż te nowe, oferowane produkty są intrygujące i co najważniejsze – świeże i smaczne.
Sprzedawcy nie proponują bowiem klientom jedynie kiełbasek czy hamburgerów, a zaczęli wchodzić w zupełnie inne strefy gastronomii. Jakie więc są trendy, jeżeli chodzi o jedzenie sprzedawane w takich budkach?
Trendy w food truckach
Jedni sprzedają mięsiste hamburgery, rodem z Ameryki, inni skupiają się na produkcji kanapek na ciepło czy zimno. Dostępne są również makarony z woka czy fantazyjne kompozycje owoców, warzyw i słodyczy, które w mobilnej budce – w sekundę zmieniają się w przepyszny koktajl. I tu zatrzymamy się na chwilę.W tej kwestii można rozpisywać się niezwykle szeroko. Oglądając reklamy czy materiały promocyjne food trucków, widoczna jest ogromna różnorodność oferowanych dań i produktów.
Istnieją food trucki, w których Klient sam przygotowuje swój posiłek. Oczywiście nie wchodzi za bar i nie krząta się między kucharzami, ale sam dobiera konkretne składniki. Co daje taka możliwość? Przede wszystkim - poczucie tego, że Klient sam coś stworzył.
Łączenie smaków jest trudną sztuką, a najlepiej uczyć się - poprzez praktykę. Takie „wspólne gotowanie” Klienta z kucharzem pozwala na poznanie tajników łączenia smaków i niesie za sobą szeroką wiedzę na temat gastronomii.
W taki prosty sposób możesz stworzyć posiłek według własnego pomysłu – a powtarzając tę praktykę, na przykład raz w tygodniu, po kilku miesiącach możesz stać się domowym „szefem kuchni” rodem z Hell’s Kitchen. Praktyka czyni mistrza!
Mobilnie znaczy wygodnie
Świat idzie naprzód, a chęć stosowania udogodnień dla klientów jest wszechobecna. Już teraz - chcąc kupić tort urodzinowy, klienci nie muszą osobiście dokonywać wyboru w stacjonarnej, tradycyjnej cukierni. Handel i wszelkie związane z nim transakcje – od wyboru po zakup produktu – odbywają się w Internecie. To kolejny przykład niestandardowo i nowocześnie prowadzonego biznesu. Klienci Starbucks’a mają również możliwość mobilnego zamawiania kawy – tylko w Wielkiej Brytanii, gdzie system został wdrożony około sześciu lat temu, z takiej formy korzysta 1,8 miliona odbiorców. Zasięg programu jest ogromny, a stosowane w sieci technologie wciąż są rozwijane – obecnie mówi się o chęci wprowadzenia możliwości zamawiania i opłacania rachunku jeszcze przed wizytą w kawiarni, co ma przyczynić się do jeszcze sprawniejszej obsługi klienta.
Wygodnie, w dogodnym dla klienta czasie, w zaciszu domowym, możliwy jest zakup wybranego tortu, dokonany na podstawie profesjonalnie wykonanych fotografii i opisów. Ponadto bezpieczna (do wyboru) forma płatności i szybka, terminowa dostawa gwarantują odbiorcom najwyższą jakość świadczonych usług. Mobilność dotyczy również urządzeń stosowanych w food truckach. Lada chłodnicza musi być nieco mniejszych gabarytów by nie zabierać przestrzeni operacyjnej wewnątrz.
Zdrowa żywność prosto z budki na kółkach
Hasła takie jak „healthy lifestyle” czy „healthy food”, a także „slow food” są coraz bardziej popularne.Zdrowa żywność czy ekologiczne podejście kulinarne, to kolejne trendy, które widoczne są niemal w każdej dziedzinie naszego życia. Tworzą się wyspecjalizowane w tym zakresie sklepy, sprzedające wszystko co zdrowe czy produkty linii „fit”. Przykładowo - w Warszawie powstał targ, gdzie sprzedawane są wyłącznie zdrowe produkty, hodowane naturalnie, ekologiczne, „prosto od rolnika”.
Jesteśmy w trakcie mody na zdrowy styl życia, weganizm oraz potrawy bez węglowodanów, glutenu oraz innych substancji, które według naukowców - szkodą naszemu zdrowiu. Tworzenie food trucków typu slow food lub takich, które oferują jedynie zdrową żywność, jest w dzisiejszych czasach strzałem w dziesiątkę. Coraz więcej osób, tym bardziej młodych, przechodzi na dietę bogatą w owoce i warzywa oraz różnego rodzaju produkty, które mają prozdrowotne właściwości, dzięki czemu korzystnie oddziałują na organizm człowieka.
Co więcej, młodzież podąża za modą. Jeżeli więc food trucki są popularne, ta grupa wiekowa stanie się ich codziennym Klientem. Jeżeli i Ty lubisz zdrową żywność, wiesz jakie składniki są wybierane przez osoby dbające o zdrowy styl życia, a w dodatku masz entuzjazm i zapał - spróbuj otworzyć food truck w tym właśnie stylu.
Chcesz otworzyć własny food truck?
Rozpoczęcie własnego biznesu może wydawać się trudne, jednak chcemy polecić Ci nasz guideletter, w którym dokładnie opisane jest krok po kroku jak dążyć do otwarcia własnego biznesu, czy lepiej tworzyć go osobno czy z zaufaną osobą. Znajdziesz tam również wiele wskazówek, które przydadzą się w rozpoczęciu prowadzenia Twojej własnej działalności.Jeżeli planujesz otwarcie własnego biznesu związanego ze sprzedażą szybkich dań lub innych towarów spożywczych, przede wszystkim musisz zastanowić się nad ofertą. Powyżej przedstawiliśmy kilka pomysłów – wskazaliśmy, co aktualnie jest na czasie.
Początki zawsze są trudne. Wyszliśmy jednak naprzeciw Twoim oczekiwaniom - w naszym przewodniku wyszczególniliśmy wszystkie etapy związane z rozpoczęciem food truckowego biznesu.
Dodatkowo, przedstawiliśmy co może się przydać, aby taka działalność mogła bez przeszkód funkcjonować. Zaproponowaliśmy profesjonalne wyposażenie, które wykorzystywane są w wielu lokalach gastronomicznych, a także w food truckach. Sprzęt ten spełnia oczekiwania najbardziej wymagających Klientów.
Zachęcamy serdecznie do przeczytania poradnika. Wierzymy, że pomoże on w rozkręceniu Twojego własnego biznesu na kółkach.
Ten utwór jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska.
Pokaż więcej wpisów z
Październik 2019